صاد

انسان معاصر | نوشته های علی صفدری در زمینه ادیان، ملل و انسانها

علی صفدری | Ali Safdari

نظرات (۵۱)

۱۷ تیر ۹۵ ، ۱۵:۵۹ جلال انصاریان
جناب اقای صفدری سلام علیکم ازعکسهای ایت الله العطمی روحانی  که توسایت زدیدخیلی جالب وتشکرمیکنم قراربوده زندگینامه تفصیلی ان فقید بنام برتارک فقاهت چاپ ومنتشربشه اماتاالان خبری نیست طاهرا هم قرارنیست کارادامه بدن علت نمیدانم چیه شمااگردراین موردتوضیحی داریدلطفابفرمایید.متشکرم منتظرجواب هستم ازمطالب سایت شماهم خیلی خوشم اومدبیشتردرباره مراجع مطلب بذارید بازهم ممنون
پاسخ:
با سلام / از محبت شما سپاسگزارم. بنده اطلاعی در این زمینه ندارم.
با سلام و احترام
سوالی داشتم.
یکی از دوستان روس بنده در زمینه زرتشت تحقیق می کند و به اطلاعاتی درباره آیین های مرتبط با خوراک در زرتشت احتیاج دارد. لطفا در صورت امکان راهنمایی بفرمایید.
با تشکر
پاسخ:
با سلام / در کتاب ما و زرتشت نوشته این حقیر مطالبی در این زمینه موجود است. شما یا کتاب را تهیه نمایید و یا فایل پی دی اف را دانلود کنید. باز اگر مطلبی بود در خدمتم.
سلام
من به شدت خواهان در اختیار داشتن کتاب آقاخان های شما هستم واسه تحقیق پایان ترمم
بنابراین امکان ارسال برایم هست
قیمت و شماره کارت اعلام کنید تا هماهنگ کنیم
09151508608
پیشاپیش از شما ممنونم
سلام حاج آقا،ارادت،امیدوارم ایام بکام باشه،بابت مطالبی که امسال در هیئت مطرح کردید ممنون،استفاده کردیم،در ضمن اون کتابی که پارسال بهم دادید را تا حالا به چندین نفر دیگه دادم و مطالعه کردند.
یه سوال: تو قرآن آیه ای هست که به شفاعت ائمه در قیامت اشاره کرده باشه؟ممنون
پاسخ:
سلام / ارادتمند

امیدواروم در کمال صحت و سلامتی باشی محمدصادق جان
بحث شفاعت؛ یکی از بحث های کلیدی قرآنی است که ریشه در اندیشه اسلامی دارد. برای اینکه این موضوع برای شما حل شود پیشنهاد می کنم به کتاب های حضرت آیت الله سبحانی رجوع کنید.
این مقاله هم از سایت ایشان بسیار خلاصه و مفید است = (اینجا)
و درباره اینکه آیا شفاعت اختیار و خوبی اسنان منافات دارد یا خیر، این مقاله کوتاه را نیز مدّ نظر قرار دهید + (اینجا)

                    باز اگر سوالی بود در خدمتم. یاعلی
۲۰ آبان ۹۳ ، ۱۱:۵۱ شیما سه ستاره
خسته نباشید و خدا قوت
کارتو ن خیلی عالیه
سلام بر شما سرباز امام زمان
خواهش میکنم فعالیت هاتون رو وسیع تر کنید
و مطالب بیشتر قرار بدید در سایت
تبلیغات بیشتر کنید .
واقعا حرف های خدایی خوبی میزنید ، جوانان و نوجوانان ما الان  بیشتر احتیاج دارند. بنده نمیدونم چه جوری از شما تشکر کنم فقط میتونم براتون موقع نمازهایم و تو خلوت با خدام دعاتون کنم … ازتون میخوام راهکارهای قرانی و روایت ها و در مورد مسائل ازدواج و… هم توضیح بدید.

فدایی سید علی خامنه ای
یا مهدی عج
سلام من امروز با این سایت اشنا شدم . از مطالب و بخشهای مختلف سایت دیدن کردم . واقعا عالی بود
سلام حاج آقا لطفا عقاید انجمن حجتیه رو برامون بگید 

پاسخ:
سلام / ان شاء الله
۰۷ خرداد ۹۳ ، ۱۳:۰۴ ارسلان موسویان
من فکر نمیکردم یک روحانی تا اینقدر بتونه روشن فکر باشه و حق رو بگه ممنون امیدوارمون مکنید به این راه و این لباس براتون دعا میکنم هم حق رو بگید هم پای حق بایستید …
سلام استاد
مدتی بود که سایت رو نمیشد باز کرد
راه اندازی مجدد رو بهتون تبریک میگم
مارو تو این ایام ماه رجب خیلی دعا کنید

با تشکر
سمانه یوسفی
حاج آقا من منتظر پاسخ شما باشم یا کلابی خیال بشم؟
هر روز میام سر میزنم اما نمیدونم به سوال من جواب نمیدید یا کلا به نظر کسی جواب نمیدید؟
چون هر دفعه میام میبینم تعداد نظرات همون 40 تاست شک کردم که منتظر باشم یا نه
پاسخ:
سلام / متاسفانه به خاطر مشکلات جاری در سایت و از بین رفتن دامنه قبلی ما، مدتی توان پاسخگویی را نداشتم.

چند پیام گذشته شما را ملاحظه کردم و سعی ام این بود بتوانم قضیه را به روشنی متوجه شوم که نشد!
شماره افرادی که در فن مورد نیاز شما خبره باشند را حقیر ندارم. پیرمرد نیک سیرتی بود که در این فن بسیار مسلط بود و از معتمدین مرحوم آیت الله فاضل که دار فانی را وداع گفت.

باز اگر کمکی از دستم بربیاید در خدمتم.
یاعلی
سلام حاج آقا،خوبید؟راستش چند شب پیش فیلم رستاخیز را به دعوت یکی از دوستانم دیدم ناخود آگاه یاد شما افتادم(بخاطر انتقاد آیت الله وحید خراسانی از این فیلم)این بود که فرصتی شد که عرض ارادتی داشته باشم،یا علی
پاسخ:
سلام / ارادت
۲۴ بهمن ۹۲ ، ۱۰:۴۱ الهه عامری
سلام استاد
خسته نباشید
من در دوره اراک ازتون استفاده کردم
مطالبتون رو درباره زرتشت خوندم
خیلی عالیه
تشکر از زحمتتاتو
اگه بشه دوباره دانشگاه ما تشریف بیارید اینبار برای نقد زرتشت
پاسخ:
سلام / بدون دعوت؟!
۱۲ بهمن ۹۲ ، ۲۰:۰۶ حسن خوئینی
خیلی با صفا بود موفق باشی
سلام و خسته نباشید
حرف هایی که درباره ادیان گوناگون نوشتید عالی بود
خدا قوت
۰۶ بهمن ۹۲ ، ۰۹:۱۱ هانیه بهاری
سلام و حسته نباشید میگم از این همه تلاشی که میکنید

من شوهرم زیاد با مسائل دینی آشنا نیست نه اینکه احکام رو بلد نباشه نه بلکه خیلی براش سوال پیش میاد که ما چر ا باید مسلمون باشیم و دین دیگه ای نداریم
از وقتی سایت شما رو دیده خلی جواباشو گرفته و من هم نگرانی هام کمتر شده
بازم ممنونم
از پاسخ نسبتا جامع و زحمت تایپ آن بسیار سپاسگزارم
با سلام خدمت حاج آقا صفدری
من از دوستان حاج آقا موسوی هستم 
ایشان شما و سایت شما و صد البته کتاب حریصای شما را به بنده معرفی کردند
من این کتاب را مطالعه کردم و می توانم به جرئت از قلم روان وگیرای شما تقدیر کنم
سوالی که من از محضر شما دارم و فکر مرا به شدت مشغول کرده است دربارة جنیان و پریان و نحوة ارتباط آن ها با انسان است؟
آیا آن ها می توانند بر انسان مسلط شوند؟
آیا آن ها می توانند در انسان حلول یابند؟
آیا آن ها می تواند زندگی انسان را مختل کنند؟
اصلا چگونه می توان از حلول آن ها در خود اطمینان داشت؟
و اگر حلول آن ها در فردی مسجل شد، چگونه می توان آن را از خود خارج نمود؟
آیا انسانی می تواند با جنیان ارتباط داشته باشد؟
آیا انسان در عصر حاضر می تواند لشکر جن و پری داشته باشد؟ 
و سئوال های بسیار دیگری در این زمینه
پیشاپیش از صبر و حوصله جنابعالی در پاسخگویی به سوال های زیادم سپاسگزارم
با احترام
صالح
پاسخ:
سلام / از محبت شما ممنونم و سلام مخصوص به سید جلیل القدر حاج آقای موسوی برسانید.


     بحث درباره گروهی از مخلوقات که «جن» نامیده می شوند، بحث دامنه داری است که در چند خط و چند جمله گنجیده نمی شود و نیاز به مطالعه منسجم دارد. اما به طور فشرده اگر قرار باشد به این سوالات پاسخ داد باید گفت که وجود جن مطلب ثابتی است که در ادیان گوناگون شواهدی دال بر آن داریم و قرآن کریم نیز سوره ای را مستقلا به نام این دسته از مخلوقات دارد.

     مطلب اینجاست که آیا انسانها می توانند با اجنه در ارتباط باشد؛ باید گفت ارتباط با اجنه ممکن و میسر است؛ اما راه و روش خاص به خود را دارد. اجنه بر اساس ساختار خلقتشان توانایی هایی را دارند که برای برخی از ما انسانها شگفت انگیز است. اما انسانهای تلاش کرده در زمینه های گوناگون، این دسته از توانایی اجنه را مهم قلمداد نمی کنند؛ چه مومنین و انسانهای پاکیزه که در اثر عبودیت به درجاتی نائل شده اند و چه کسانی که حتی به خدا اعتقاد ندارند و در اثر ریاضت های نفسانی مراحلی را طی کرده اند. ارتباط با اجنه و گفتگو و ملاقات با آنها میسر است و گزارش هایی در کتابهای گوناگون (اعم از اسلامی و غیراسلامی) برای ما رسیده است.

     درباره اینکه آنان می توانند در انسانی حلول کنند نیز بحث بر پایه سوالات دیگر بنا می شود و نمی توان به سادگی بدان پاسخ داد. با وجود همه تحقیقات و کتابهایی که در زمینه اجنه نگاشته شده؛ باید گفت که اطلاعات ما از جنیان بسیار محدود و ناچیز است. اینکه آیا انسانها بر اجنه می توانند مسلط شوند و یا بالعکس مطلبی است که در کتب تاریخی شواهدی مبنی بر آن دیده می شود. تسلط بر اجنه بر مبنای احکام همه ادیان (اسلام مسیحیت و یهود) مجاز نیست و در تعابیر به آن «سحر» یا «جادو» گفته می شود. همانطور که انسانها می توانند بر اجنه تسلط یابند؛ آنها نیز می توانند بر انسانی مسلط شوند؛ اما بر اساس برخی از شواهد تسلط آنها بر مومنین ممکن نیست.

     در پاسخ به اینکه آیا اجنه می توانند در انسانی حلول کنند؛ باید گفت که حلول در انسان ممکن نیست و این با حقیقت روح آدمی منافات دارد. بر اساس ادله ادیان گوناگون و نه فقط اسلام؛ اجنه نمی توانند چنان در انسانی نفوذ کنند که جایگزین روح او شوند. حتی کسانی از اندیشمندان اروپایی که شواهدی از کتاب مقدس دال بر این مطلب ارائه می کنند؛ برداشت ناقص و گزینشی دارند و قرائت شخصی می کنند. بخشی از گفته هایی که در زبان رایج مردم می گویند فلانی «جن زده شده» و یا «جن در او حلول کرده»؛ بیماری های حاد روانی است که مردم ساده انگار گمان می کنند اثرات حلول یک جن در اوست.

     اینکه آیا جنی خود را به انسانی نزدیک سازد و او را اذیت و آزار دهد؛ شنیده شده و در پاره ای از کتاب ها خوانده شده است. هر مکتب و راه و سلوکی؛ راه و روشی را برای برون رفت از آزارهای جنیان ارائه می دهد که هر کدام شاید بتواند به فراخور حال آسیب دیده کارساز و عملی باشد؛ چرا که راه های دوری از جنیان گوناگون است و آنها با برخی از رفتارها و کردارها نیز آسیب می بینند و از آنها دوری می کنند. اخیرا فرقه «عرفان حلقه» که در ایران گسترش یافته نیز ادعای جن گیری و مسائلی از این دست را دارد که بر اساس دیده ها و خوانده های از آنها باید گفته که جلسات آنها نوعی تئاتر و نمایش محسوب می شود و تنها برای تحریک اذهان علاقه مندان به این قبیل مسائل است که در مقالات و کتاب هایی پاسخ آنها داده شده است.

     آنچه که ما می دانیم این است که برای خلاصی از دست آزار و اذیت های اجنه؛ توسل به اهل بیت علیهم السلام و قرائت قرآن بسیار راه گشاست. از ذکر شریفه «صلوات» غاقل نباشیم که آثار بی شماری دارد.
با سلام و تشکر از سایت خوب شما
یک سوال:
آیا فقط پیروان دین اسلام وارد بهشت می شوند و پیروان سایر ادیان در عصر بعد از پیغمبر صلوات الله علیه به بهشت نمی روند؟
با سپاس
پاسخ:
سلام / ممنونم

     درباره سوالتان باید عرض کنم که با تکمیل هر چیزی تبعیت از آنچه تکامل یافته یک راهکار درست و عقلانی است. همانند طبابت که اگر امروز کسی برای درمان بیماری قلب اش به روشهای چاقو و خنجر گذشته تمایل داشته باشد همه خرده می گیرند که با این پیشرفت و اتاق های عمل قلب دیگر استفاده از روش های قدیمی معقول نیست. دین هم که تکامل یافت، عقل حکم می کند که از کامل ترین آن پیروی کنیم و دین اسلام کامل ترین و آخرین دین الهی است و به دستور عقل تبعیت از آن لازم است.

     با این حساب کسانی که پیرو راه درست باشند به سرانجام می رسند و بهشت روزی شان می شود. اما در این قانون یک تبصره وجود دارد و آن اینکه کسانی که بعد از اسلام از حقیقت اسلام مطلع نشدند و به آن اگاهی نیافتند و آن هم نه از روی سهل انگاری؛ چنانچه از دین و روش درست پیش از این پیروی کنند سعادت مند می شوند. مانند کسی که در روستای دور افتاده ای در نقاط دور دست قطبی یا جنگل های دور افتاده زندگی می کند و اصلا چیزی از اسلام به گوش او نخورده و مطلبی نرسیده است.
درود
 می خواستم ببینم اگر من یه مسیحی باشم می تونم در بحث هاتون شرکت کنم و با دین مقدس اسلام بیش تر آشنا بشم؟ با تشکر
پاسخ:
سلام / بله من در خدمتم. 
۱۱ دی ۹۲ ، ۲۳:۵۳ محمدصادق
سلام حاج آقا
خواستم عرض ادبی داشته باشم
التماس دعا
پاسخ:
سلام / در امان خدا باشید.
سلام استاد
زیارتون قبول باشه
در زیر پرچم امیرالمومنین، دشمن و دوست آنچنان واضح نبودند. دشمن همان حرف هایی رو می زد گاهی که دوست می زنه. همان نماز رو که در اردوگاه امیرالمومنین نماز جماعت می خوندند؛ تو اردوگاه طرف مقابل هم در جنگ جمل و صفین و نهروان، نماز جماعت می خوندند. حالا شما باشید چیکار می کنید؟
بصیرت خودتون رو بالا ببرید. آگاهی خودتون رو بالا ببرید. حقیقت رو باید فهمید.
سلام حاج آفا
tهفتم صفر سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع) را تسلیت عرض می کنم.

بیچاره دستی که گدای مجتبی نیست
یا آن سری که خاک پای مجتبی نیست

بر گریه ی زهرا قسم مدیون زهراست
چشمی که گریان عزای مجتبی نیست
۱۶ آذر ۹۲ ، ۰۹:۴۰ امیربهادر
سلام
من همسرم شدیدا دچار وسواسه و من و بچه هامون رو حسته کرده. برای رهایی از وسواسش چه باید کرد؟؟؟
پاسخ:
    
     سلام /

     خروج از حد تعادل در هر امری مذموم و ناپسند است. یکی از مشکلاتی که اغلب خانواده ها با آن دست و پنجه نرم می کنند، خروج از حد تعادل برخی از اهل خانواده در زمینه های گوناگون است. کسی که تمام تمرکزش بر روی بخشی جزیی از مسائل روزمره باشد را وسواسی می گویند؛ ممکن است کسی به پاکی و نجسی اطرافش اهمیت بیش از حد و افراطی بدهد و یا دیگری در نماز خواندن و تلفظ حروف و یا حتی ممکن است کسی در دستمال کشی و تمیز کردن خودرو شخصی اش. همه اینها شاخه ای از وسواس است که باید از دست آن خود را خلاص کرد. برای رهایی از وسواس راه های گوناگونی را پیشنهاد می کنند؛ اما یکی از بهترین و بی عارضه ترین راهکارها درمان با نظارت اطرافیان است؛ بدین معنی که سعی شود در کارهایی که در آنها دچار وسواس می شود؛ حدود و شرایط را به دیگری واگذار کند و هرچه او گفت را گوش دهد.

     در زندگانی «مرحوم آیت الله العظمی بروجردی» حکایتی وجود دارد که بهترین نوع و روش درمان برای رهایی از وسواس است. نقل می کنند که ایشان دچار وسواس بودند؛ تا جایی که برای نماز گاهی تا چند بار وضو می گرفتند. استاد ایشان آیت الله «سیدمحمدباقر درچه ای» که از مشکل شاگردش با خبر بود روزی از ایشان می پرسد: آقا حسین مشکل رفع شد؟ و ایشان پاسخ می دهند که: نه استاد شیطان رهایم نمی کند. مرحوم درچه ای می گوید: من تصمیم گرفته ام مشکل شما را حل کنم؛ الآن وضو می گیری با هم به مسجد می رویم. هنگام ظهر و وقت تنگ و استاد ناظر بر وضوی شاگرد؛ تا شاگرد شروع به وضو می کند و صورت را می شوید، استاد می گوید همین کفایت می کند. وضو زیر نظر استاد به صورت حداقلی گرفته شد و استاد فرمود: آقا حسین در وضویت شک نکن! چند روز مرحوم درچه ای خودشان نظارت می کند بر وضوی آیت الله بروجردی برای رفع مشکل وسواس.

     حقیقتا همین روش، یکی از بهترین و کاربردی ترین روش ها در ترک وسواس است. کسانی که دچار وسواس هستند باید زیر نظر دیگری کارهایی را که در آنها تردید زیادی می کنند را انجام دهند و از وسوسه هایی که به سراغشان می آید حذر کنند. با این روش رفته رفته در موردی که وسواس دارند تعادل ایجاد می شود. اما نکته بسیار مهم این است که کسانی که وسواس دارند زیاد به حرف اطرافیان توجه نمی کنند. برای همین چند نکته را باید در نظر داشته باشیم:

  1. سعی کنیم با آرامش برخورد کنیم و از عصبانیت بپرهیزیم (اگرچه سخت است).
  2. برای درمان عجله و زیاده روی نکنیم.
  3. بر فرد وسواسی فشار بیش از حد نیاوریم.
  4. ترس و دلهره را در زمینه ای که وسواس در آن هست از بین ببریم.
  5. در زمینه وسواس شوخی نکرده و با احترام و جدیت برخورد کنیم.
  6. و شاید مهمترین نکته و اصل این باشد که با فرد وسواسی در خانواده همدلی و همیاری کنیم.

انشالله مشکل حل می شود ؛ فقط باید خودتان و همسرتان بخواهد و در این زمینه تلاش کنید.

۱۱ آذر ۹۲ ، ۱۱:۲۱ محمد سرزنده
با سلام خدمت حضرت استاد
ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(علیه السلام)و شهدای دشت کربلا و همچنین شهادت امام زین العابدین(علیه السلام)را حضور شما وخانواده محترمتان تسلیت عرض مینمایم
امیدوارم همواره در راه تبلیغ ونشر معارف اهلبیت(علیهم السلام) موفق وموید باشید
التماس دعا
۱۱ آذر ۹۲ ، ۱۱:۰۸ علی تاتار
سلام
عزاداریتان مقبول درگاه حق!
التماس دعا!
من قبلا معتاد بودم آیا خونی که در بدن منه حرامه؟
پاسخ:
سلام / خونی که در بدن همه انسان هاست، نجس است و فرقی بین معتاد و غیرمعتاد ندارد. خوردن نجاست حرام است و این نیز فرقی بین معتاد و غیرمعتاد ندارد.
التوبة : 32 یُریدُونَ أَنْ یُطْفِؤُا نُورَ اللَّهِ بِأَفْواهِهِمْ وَ یَأْبَى اللَّهُ إِلاَّ أَنْ یُتِمَّ نُورَهُ وَ لَوْ کَرِهَ الْکافِرُونَ
آنها مى‏ خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش کنند ولى خدا جز این نمى‏ خواهد که نور خود را کامل کند، هر چند کافران ناخشنود باشند ...
سلام

حرف خاصی برای گفتن ندارم ...

فقط خواستم عرض سلام و ادبی کرده باشم

موفق باشید ان شاء الله

یا علی
من با آقایی رابطه داشتم و از این رابطه الان باردار هستم. حالا باید این بچه رو سقط کنم؟
پاسخ:
سلام / سقط جنین جایز نیست.

۰۹ آذر ۹۲ ، ۰۸:۵۳ سپیده از آلمان
سلام
در اینجا که ما سکونت داریم بازی با تخته بسیار رواج دارد. میخاستم بدون حکم بازی با اون چیه.
۰۷ آذر ۹۲ ، ۲۲:۴۲ محمدصادق احسنی
سلام،ممنون از لطفی که به بنده دارید
به لطف کتابی که شما عنایت کردید این روزها مشغول مطالعه هستم ،سعی میکنم هر روز یه مقدار حتما بخونم،راستش درگیر یه سری مشکلات بودم که به فضل خدا و عنایت اهل بیت در حال حل شدنه،انشاا.. سر فرصت حسابی مزاحمتون میشم،این روزها بیشتر متوجه کتابتون هستم،دوست دارم بیشتر به مطالبش دقت کنم ،ممنون از کتاب خوبتون و ممنون از لطفتون
یاعلی
پاسخ:
سلام / موفق باشید
۰۷ آذر ۹۲ ، ۰۸:۴۵ گوشواره آهنی
سلام و خسته نباشید
مطالبی در این سایت بود و خواندم که به اسلام و مسلمانی خود بسیار افتخار می کنم. سایر ادیان در مقابل اسلام هیچند
آفرین بر تلاش شما
خیلی مچکرم
۰۷ آذر ۹۲ ، ۰۰:۱۳ محمدصادق احسنی
سلام حاج آقا،امیدوارم ایام به کام باشه،،،
علما برای گشایش مشکلات چه کاری را پیشنهاد میکنند؟
پاسخ:
سلام / چطوری شما؟ مشتاق دیدار

     این سوالی که مطرح فرمودید بسیار کلی است؛ چون هر قفلی کلید مخصوص به خود را دارد. اما در مجموع برای برکت در تمام زندگی چند نکته کلیدی وجود دارد؛ که باید در آنها دقت نمود و خوب به کار بست؛ خوب!

1 - توجه به دستورات خدا ؛ یعنی همان انجام واجبات و ترک محرمات که سیزده شب در همان هیئت درباره اش گفتم.
2 - نماز اول وقت!
3 - توسل و ارتباط با اهل بیت علیهم السلام. این بسیار مهم است! علی الخصوص امام زمان علیه السلام که امام دوران ماست و ولایت این امام حیّ بر گردن ماست. استاد بزرگوار آیت الله وحید خراسانی بسیار بر این نکته سفارش دارند و بسیار شنیده ایم که فرموده اند: اگر در توان هست؛ روزانه حداقل یک سوره یس قرائت و به امام زمان علیه السلام هدیه کنیم.
4 - شرکت در مجالس اهل بیت علیهم السلام که در روایات بسیار به آنها سفارش شده است. این مصداق روایت نورانی فاحیوا امرنا... است.
5 - روزانه یک تسبیح صلوات (صدبار) هدیه کنیم به امامانمان که هر چه داریم از آنهاست و اگر آنها نبودند ما خدا و معرفتش را نمی شناختیم و نمی فهمیدیم.

     * / محمد صادق جان ؛ من هنوز بی صبرانه منتظر سوالاتی که گفته بودی هستم.
التماس دعا
۰۶ آذر ۹۲ ، ۰۸:۳۷ فریدونیان
سلام و خسته نباشید و خداقوت
خیلی فضای خوبی را مهیا کردید
اجرتون با صاحب الزمان که دارید در راه حقانیت اسلام تلاش میکنید.

۲۵ آبان ۹۲ ، ۲۳:۲۴ محمدصادق احسنی
سلام حاج آقا،امیدوارم همیشه پیروز باشید
ممنون که منو با امام زمانم بیشتر آشنا کردید،التماس دعا
پاسخ:
سلام / ممنون از محبتت. پیرو صحبت هایی که با هم داشتیم باز من منتظرم هرگونه کمکی بتوانم در خدمتم. یاعلی
۲۰ مهر ۹۲ ، ۱۵:۱۸ جوادی از اسلامشهر
سلام عرض میکنم
آن شب در قم خدمتتان عرض کردم که برای طلاب اسلامشهر دوره برگزار کنید
فرمودید که حتما
ما اینجا با دوستان هماهنگی کردیم
کی خدمتتون باشیم؟
پاسخ:
سلام / من خدمتتون هستم؛ تلفنی هماهنگ می کنیم.
کمتر از ذره نه‌ای پست مشو مهر بورز
تا به خلوتگه خورشید رسی چرخ زنان
سلام و خسته نباشید
انشاله خدا نگهدارتون باشه که اینجا دارید برای دین خدا زحمت میکشید.
سلام
من برای کارشناسی ارشد امسال ثبت نام کردم از طرفی هم علاقه دارم که تحصیلات حوزوی هم داشته باشم
به نظر شما ارشدم رو ادامه بدم یا وارد حوزه علمیه بشم
ممنونم
پاسخ:
سلام / حوزه آمدن مرد میدان می خواهد؛ مخصوصا با سن و سال شما؛ جوانب را خوب بسنجید و مطالعه کنید؛ اما بدانید که هر آنچه هست در علم دین است.
شهادت حضرت جواد تسلیت باد
با کمال تاسف و طبق برآورد های رسمی پدیده پیر دختری در ایران هم یکی از چالشهایی است که کشور ما با آن مواجه شده است و کمتر کسی نیز به فکر آن می باشد .
۱۱ مهر ۹۲ ، ۱۷:۲۶ متنفر از آخوند
برات متاسفم که برای    [...]
بهتر نیست به جای این کارها به درسای حوزویت برسی بچه طلبه

پاسخ:
سلام / به خاطر بی ادبی نه به من، به دیگرانی که بسیار محترمند، بخشی از نظر حذف شد.
۱۱ مهر ۹۲ ، ۱۶:۰۹ مهدی معاذ
سلام و خدا قوت
شیخ علی جان من راهی حج شدم حلالمون کن

مهدی معاذ
پاسخ:
سلام / التماس دعا
salam
chera shoma be jange hame adyan raftid?
پاسخ:
سلام / اسلام بهترین و کاملترین دین و مکتب است؛ برای همین ما سایر ادیان را نقد کرده ایم. همین!!!
۳۱ شهریور ۹۲ ، ۲۲:۳۷ سیروس ویروسی
من با آخوندا میونه ای ندارم اما از بعضیاشون خیر و برکت دیدم
نمی دونم چرا وقتی ناخوداگاه به سایت یه اخوند میرسم دوست دارم یه دوری بزنم و ببینم چه خبره واسه همین اینجا یه چرخی زدم و بدک نبود
به هر حال براتون ارزون پیروزی و شادکامی میکنم
۳۱ شهریور ۹۲ ، ۱۷:۰۲ سکوت بی انتها
سلام استاد
آغاز سال تحصیلی رو به شما تبریک میگم

مطالبتون فایده انگیرناک نبود
نمی دونم چرا سایت زدید و ...
کاشکی بیخیال سایت بشید و ولش کنید
پاسخ:
سلام / متشکرم
سلام عرض می کنم
یه سوال داشتم
چهل یک سالمه و هجده ساله ازدواج کردم
الان سه ساله به خاطر مریضی و معالجاتش شوهرم نمیتونه با من نزدیکی کنه
الان من چیکار کنم و راه حل شما چیست؟
پاسخ:
سلام / اگر شما جای ایشان بودید چه توقعی از شوهرتان داشتید؟! همان کار را کنید
به نظر می رسد که صبر و همیاری درمان قابل قبولی است. این با انسانیت و فطرت سازگار است. باید نوع بیماری را مشخص کنید تا بشود همفکری کرد.
سلام من هم با این مسئله برخورد داشتم ولی نمی دونستم باید چی جواب بدم
باتشکر از روشن بینی تون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">