صاد

انسان معاصر | نوشته های علی صفدری در زمینه ادیان، ملل و انسانها

علی صفدری | Ali Safdari

بیست نکته از زبان کودکان درباره رفتار والدین!!

http://axgig.com/images/84649894926673308619.jpg


1-پدر و مادر عزیزم، مرا لوس نکنید!؛ زیرا به خوبی می دانم هر آن چیزی را که من می خواهم، نمی توانم داشته باشم. تنها به دنبال امتحان کردن شما هستم!

2 -از سخت گیری با من نگران نباشید!؛ باور کنید من این سخت گیری ها را می پسندم، این رفتار سبب می شود تا موقعیت خود را بهتر بشناسم.

3 -چرا به من زور می گویید؟!؛ این نوع برخورد شما به من آموزش می دهد تنها قدرت است که مهم می باشد. به جای زورگویی، مرا راهنمایی ام کنید. یقین کنید واکنش بهتری نشان خواهم داد.

4 -قول الکی ندهید!؛ قول هایی که می دهید و به آنها عمل نمی کنید، تنها سبب سلب اعتماد من از شما می شود.

5 -موقع بهانه گیری هایم، مرا درک کنید!؛ اگر مرا درک ننمایید، من یاد می گیرم برای به دست آوردن هر چیزی این رفتار را تکرار کنم، متوجه که هستید؟

6 -چرا می گویم شما را دوست ندارم؟!؛ وقتی می گویم شما را دوست ندارم، لطفا عصبانی یا غمگین نشوید، این حرف اعتراض من است در برخورد شما نسبت به من. مسئله را بحرانی نکنید.

7 -کاری نکنید که احساس حقارت کنم!؛ احساس حقارت سبب می شود برای جبران آن بزرگ تر از سنم رفتار کنم.

8 -لطفا کارهایی که خودم می توانم انجام دهم را انجام ندهید!؛ مطمئن باشید این کار باعث ناتوانی من می شود و به خدمت گرفتن شما برای همیشه.

9 -مرتب عادت های بد مرا گوشزد نکنید!؛ گوشزد های پیاپی و مکرر باعث می شود تا من به آنها عادت کرده و تکرار کنم.

10 -در حضور جمع به من ایراد نگیرید!؛ این رفتار همان کاری را با من می کند که با شما می کند. این رفتار باعث متلاشی شدن شخصیت و روح من می شود.

11 -مرا نصیحت نکنید!؛ من خودم به خوبی فرق بین خوب و بد را می فهمم. به جای نصیحت و سرزنش، مرا راهنمایی ام کنید.

12 -بگذارید با تجربه کردن، بیاموزم!؛ شما والدین محترم باید بپذیرید که اشتباهات ما کودکان و کسب تجربه - در دوران رشد - امری طبیعی است نه گناه کبیره.

13 -به من غُر نزنید!؛ من در موقع شنیدن غُرغُر کر می شوم. خیالتان راحت!

14 -مدام به من راست گویی را بادآور نشوید!؛ از من نخواهید خیلی راست بگویم چون در آن موقع دروغ می گویم.

15 -به ناخوشی های جزئی من زیاد توجه نکنید!؛ آیا می خواهید من در آینده آدم ضعیفی باشم؟ 

16 -عذر خواهی را بیاموزید!؛ هرگز فکر نکنید که عذر خواهی کردن از من دون شأن شماست.

17 -مرا همانند غریبه ها محترم بشمارید!؛ با من همانگونه رفتار احترام آمیز داشته باشید که با دوستان غریبه ی خود دارید تا من هم برای خود احترام قائل شوم.

18 -تشویقم کنید!؛ فراموش نکنید من بدون تشویق و احترام قابل درک، نمی توانم موفق شوم!

19 -به من اعتماد کنید!؛ مدام مرا از چاقو و قیچی و... نترسانید. اجازه دهید از خودم خلاقیت نشان دهم، فقط مرا آموزش دهید به خودم صدمه نزنم.

20 -با من یکی به دو نکنید!؛ شما آدم بزرگ ها چه می گویید؟ کل کل ؛ دهن به دهن؛  یکی به دو؛ هر چیزی اسمش را می گویید مهم نیست، خیلی با من درگیر لفظی نشوید، چه به شوخی و چه به جدی؛ حرمت خودتان شکسته می شود.



نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">