صاد

انسان معاصر | نوشته های علی صفدری در زمینه ادیان، ملل و انسانها

علی صفدری | Ali Safdari

 

دیدار رئیس و اعضای دبیرخانه همایش فقه سیاست خارجی با امیرعبداللهیان

تهران - ایرنا - رئیس و اعضای دبیرخانه همایش فقه سیاست خارجی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار کردند.

به گزارش ایرنا، در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین علی صفدری ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های دبیرخانه همایش بیان داشت: این همایش از ابتدای سال ۱۴۰۲ با هدف تقویت گفتمان سازی در عرصه سیاست خارجی با استفاده از ظرفیت های حوزه علمیه قم و خراسان و دستگاه سیاست خارجی فعالیت خود را اغاز کرد.

وی افزود: تاکنون بیست و پنج پیش‌نشست با هدف استخراج موضوعات مورد نیاز دستگاه دیپلماسی جهت بررسی فقهی برگزار گردیده است.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسین موسوی دبیر همایش نیز بیان داشت: محورهای پنجگانه همایش از موضوعات کاربردی نظام در عرصه سیاست خارجی است. از همین رو هم‌افزایی بین فقهای حوزهای علمیه و متخصصان عرصه سیاست خارجی ضروری است.

وی افزود: درختواره موضوعات تاکنون به قریب دویست موضوع رسیده که لازم است پس از اولویت بندی جهت بررسی فقهی و تخصصی در اختیار اساتید قرار گیرد.

در این دیدار حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ضمن تاکید بر اهمیت تعاملات فکری مکمل و هم افزا میان حوزه‌های علمیه و مراکز مطالعاتی دینی با دستگاه دیپلماسی، برای اهداف این نشست موفقیت آرزو کرد و افزود: وزارت امور خارجه پشتیبان اینگونه همایش‌ها و نشست‌ها است و برای تحقق اهداف علمی و پژوهشی آنها حمایت های مقتضی بعمل خواهد آورد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">